Staan de macro’s die staan op een verspakket alleen voor de ingrediënten in het pakket?

Als je een verspakket koopt in de supermarkt dan geven deze de macro’s aan bijv. per portie. Ik vraag me af of de macro’s staan voor alleen de fysieke ingrediënten in het pakket of ook de toevoegingen die je zelf erbij moet kopen. Vaak wordt er gezegd op de verpakking dat je (vegetarische) kip erbij kunt kopen. Als ik even snel de macro’s uitreken zoals groenten en de saus die in het pakket zitten, dan kom ik lang niet uit op bijv. 25 gram eiwit per portie.

een week geleden
Ritsuka
een week geleden
Als het goed is staat dat er bij vermeld

Antwoorden (1)

In de regel wordt bij dit soort pakketten de voedingswaarde weergegeven voor het bereide product volgens de gebruiksaanwijzing.
Dat betekent dus dat je niet alleen de toegevoegde (vegetarische) kip moet meerekenen, maar ook (indien van toepassing) water. In water zitten natuurlijk geen calorieën, maar het vergroot wel het volume/gewicht van de bereide maaltijd.
een week geleden